top of page
  • Yaeli Carmeli

חושבים שתמונה שווה אלף מילים? תחשבו שוב

האם בעלי עסקים מתחומים ויזואליים כמו עיצוב, צילום ואומנות צריכים תוכן כתוב באתר האינטרנט שלהם, או שהתמונות מדברות בעד עצמן?

צלמת שבנתה אתר אינטרנט חדש עבור העסק שלה פנתה אליי בהתלבטות: עד כמה היא צריכה להשקיע בטקסטים לאתר, אם גם ככה כל מה שמעניין את הגולשים הוא לראות עבודות צילום שלה כדי להחליט האם לשכור את שירותיה? אבל לא רק צלמים, אלא גם עסקים אחרים שעוסקים בתחומים מאוד ויזואליים, כמו אומנים, מעצבי פנים, מעצבים גרפיים ומאפרים מתלבטים בשאלה הזו. גם אתם לא בטוחים שאתם צריכים טקסטים ותוכן באתר האינטרנט שלכם? בואו ונפתור לכם את הדילמה.


מי אתם? כאשר אנחנו רוכשים שירותים, אנחנו רוצים להכיר את האדם איתו אנחנו מבצעים את ההתקשרות. זה חלק מנושא האמון ברכישת שירותים ומוצרים מעסקים שאין לנו ניסיון קודם איתם, ובולט אפילו הרבה יותר כשמדובר בשירותים.

כשלקוחות שוכרים את שירותיכם, במקרים רבים הם שוכרים את מי שאתם כבני אדם, את הרעיונות שלכם, את השקפת העולם שלכם ואפילו את האופי שלכם. הם רוצים לדעת מי אתם ומה הסיפור שלכם וגם לראות שיש ביניכם חיבור. מעצבת פנים מלווה את לקוחותיה במשך חודשים ארוכים של עבודה, ואם החיבור האנושי לא יהיה טוב - לא משנה עד כמה היא עילוי בתחומה או חוסכת כסף ללקוח, העבודה תהיה מלאת חיכוכים. גם צילומי תדמית או פורטרט אינם קלים למי שלא אוהב להצטלם, ומחפשים צלם או צלמת שהם ירגישו בנוח במחיצתם. לכן, גם האופי והאישיות שלכם צריכים לעבור ללקוחות הפוטנציאלים, ולא רק הכישרון.


עמוד האודות באתר הוא אחד החשובים. ככלל, עמודי אודות הם העמודים הנצפים ביותר באתרי אינטרנט (הסטטיסטיקות מדברות על כך שלפחות 50% מהגולשים שעוברים אצלכם באתר יסתכלו בעמוד האודות), ולכן כדאי להשקיע בו ולספר על עצמכם, על סגנון העבודה שלכם, מה הביא אתכם למקצוע ומה הניסיון וההכשרה שלכם בתחום. רצוי גם לכתוב מה מייחד אתכם או מבדל אתכם מקולגות ויעזור ללקוחות הפוטנציאלים המתעניינים לבחור דווקא בכם. אני בטוחה שיש לכם נישה, התמחות או נטיית לב למשהו ייחודי בתוך התחום שבו אתם פועלים, וזה המקום לפרט עליו.


תוכן שמעיד על המומחיות שלכם אי אפשר להעביר רק בתמונות. התמונה תראה את התוצאה הסופית, או אולי אפילו את שלבי העבודה, אבל לא תספר לי על תהליך העבודה שלכם או על הבחירות שעשיתם כבעלי מקצוע, ולא תסביר לי מה אנחנו רואים בתמונה. זכרו שמה שברור לכם לא תמיד ברור לגולשים. אני יודעת שמקובל לחשוב ש"אף אחד לא קורא טקסטים", אבל זה לא נכון. אני קוראת! והנה, גם אתם קוראים את הפוסט הזה...

כאשר אני קוראת מדוע הצלמת בחרה לצלם דווקא מהזווית הזו ומה היה חשוב לה שייכנס לתמונה - אני נכנסת לראש שלה; כשמאפרת מסבירה על תהליך העבודה שלה ועל התאמת האיפור למצולמת בעלת משקפיים - אני מבינה שהיא חושבת גם על הפרטים הקטנים; וכשמעצבת גרפית מספרת על מה שעומד מאחורי הלוגו והמיתוג העסקי שהיא יצרה, אני יכולה להעריך את תהליך החשיבה האסטרטגי שהיא עושה עבור לקוחותיה. יש לכתיבת התוכן הזו ערך שיווקי ותדמיתי עצום.


על חשיבותן של מילים אנשים קולטים מידע בדרכים שונות ואתם הרי לא יודעים איך הגולשים אצלכם באתר מעדיפים לחוות אותו. בנוסף, כדאי לחשוב גם על בעלי לקויות ראיה שאולי לא יוכלו להתרשם מן התמונות עד הסוף, אך יש להם תוספים ואפליקציות שמקריאים להם את טקסטים כתובים. אבל המלל חשוב לא רק לגולשים, אלא גם לצורך קידום האתר במנועי חיפוש, ולכן תמונות לבדן אינן מספיקות. הקפידו שיופיע גם תיאור של התמונות בשביל גוגל.


אני רוצה לסיים עם כמה מילים מתוך ספרה המצוין של כנרת יפרח 'מיקרו-קופי: המדריך המלא' שמסכמות את הנושא בצורה הכי נכונה ומדויקת: "האמת הפשוטה היא שהתקשורת האנושית מבוססת על מילים, ומי שמוותר עליהן - מוותר על חלק יסודי מאוד בחוויית הקשר בין בני אדם. במילים אחרות, אם אתם רוצים ליצור בממשק שלכם חוויה אנושית ומחברת - אתם זקוקים למילים. בסופו של דבר, בממשק שלכם ישתמשו בני אדם, ויש דברים שרק מילים יכולות להגיד להם".


צריכים כותבת תוכן שתכתוב לכם את אתר האינטרנט, שתלווה את היצירות שלכם ביצירה כתובה ושתדע לבטא את המילים שחסרות לכם? מלכת התוכן עושה בדיוק את זה גם מחוץ לבלוג. צרו קשר, אני בטוחה שתרוויחו לפחות רעיון מעולה אחד בשיחה איתי.

57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page