top of page
  • Yaeli Carmeli

5 טיפים לתוכן יעיל שמביא עוקבים ומפעיל את הגולשים

עודכן: 31 במאי 2020

תוכן שמביא יותר עוקבים וגורם למעורבות גדולה הוא הגביע הקדוש. הנה כמה דרכים טובות לעשות זאת


חשבתם על תוכן איכותי שאתם רוצים להעלות לאינטרנט? כתבתם אותו בעזרת הטיפים לכתיבה שיווקית? עכשיו תהפכו אותו ליעיל יותר. כזה שיביא לכם יותר עוקבים ויגרום למעורבות גדולה יותר של הגולשים.

הנה 5 דרכים לעשות זאת:


1. נצלו את כל מה שיש למדיה להציע לכם. האינטרנט מספק לנו חוויה שאין אותה באף אמצעי תקשורת אחר: טקסטים, תמונות, סרטוני וידאו, קישורים (לינקים), צלילים, משחקים, אנימציה, מפות, סיורים וירטואליים - כולם יחד יוצרים תוכן עשיר וחווייתי. נצלו את היתרון של הרשת לשלב מגוון של מדיות והציעו ללקוחות שלכם תוכן מלהיב שיאפשר להם לחוש ולחוות את השירות או המוצר שלכם אפילו מרחוק.


2. חפשו שיתופי פעולה בכתיבה. תוכן של בלוגרים או בעלי עסקים נוספים אצלכם באתר יכול להרחיב את מעגל הקוראים שלכם. בקשו מעסקים בתחומים משלימים לכתוב אצלכם מאמרי אורח, והציעו לעשות את אותו הדבר באתר שלהם. כך תוכלו גם לרענן את התוכן שאתם מציעים לגולשים שלכם, גם למשוך אליכם עוד קוראים וגם לחשוף את העסק שלכם לגולשים של עסקים אחרים, שלא היו מגיעים אליכם בדרך אחרת.


3. הניעו לפעולה. כתיבה שיווקית אמורה להניע לפעולה של הקורא. היא לא חייבת להיות מכירתית בהכרח ולצפות שהקורא מיד ירכוש מאיתנו מוצר או שירות, אבל היא כן צריכה לעודד אותו לפעול בדרך כזו או אחרת: לעשות לייק לפייסבוק העסקי, להצטרף לרשימת תפוצה, להתקשר אלינו וכדומה. חשבו על פעולה *אחת* שאתם רוצים שהקורא יעשה בסיום הקריאה, ועודדו אותו לעשות אותה באופן פשוט וברור: 'עשו לנו לייק כדי להיות הראשונים שיודעים על מבצעים' או 'שלחו לנו תמונה של העוגה שהכנתם עם המתכון הזה'.


4. החליטו על מסר אחד בכל פעם. כל מאמר לאתר או פוסט שאתם כותבים לבלוג ולפייסבוק צריך להיות סביב נושא אחד בלבד. אל תעמיסו מסרים על הקורא, כי זה יגרום לו לבלבול, ובסוף הוא לא יזכור אף אחד מהם. אם הטקסט הוא בנושא 'דרכים ליבוא מוצרים מסין', אל תספרו בו על סוכנים שיעזרו להפיץ את המוצרים המיובאים, אלא יחדו לכך טקסט נוסף ואחר שיהיה בנושא 'שיווק לחנויות בארץ'.


5. השתמשו בתבניות שעובדות. לא כולם הם כותבי תוכן מקצועיים, ואם אין לכם רעיונות למאמרים ופוסטים, או שאתם לא בטוחים כיצד לכתוב אותם, השתמשו בתבניות קבועות להצגת הנושא. הנה כמה דוגמאות:

שאלה: 'מעוניינים לחסוך כסף על המשכנתא?' או 'צריכים שינוי מקצועי בקריירה?'. קורא שיראה את הכותרת הזו יענה 'כן!' בלב, יהיה מסוקרן וירגיש בטוח לפנות אליכם כי אתם מבינים ללבו ויודעים מה עובר עליו.

רשימות: '5 טעויות שאתם עושים עם הבוס' או '3 דרכים להעלות את האייקיו של הילד שלכם'. רשימות הן פרקטיות ובנויות באופן שקל לנו לקרוא. שימו לב שגם הכותרת של המאמר הזה בנויה כך.

הבטחות לקורא: 'תוך 10 ימים יהיה לכם בית משופץ' או 'גם אתם יכולים לרדת 5 קילו בחודש'.

מדריך: 'כך תגיעו למשרת חלומותיכם' או 'המדריך השלם לעור פנים חלק'.

קליק בייט: כותרות שהן כל כך מפתות שאי אפשר לעמוד בפניהן, וכוללות את המילים 'אסור לפספס', 'סודי', 'לא תאמינו' וכדומה. הן מעולות למשוך קוראים, אבל לא מתאימות לקידום במנוע חיפוש. השתמשו בהן מעט ובתבונה, רק כשממש מתאים לתוכן, והכי חשוב - אל תאכזבו את הקוראים בהבטחות שווא.

76 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page