top of page
  • Yaeli Carmeli

המגזין הפרטי שלך: רעיונות לכתבות ומאמרים

עודכן: 31 במאי 2020

טיפים, מחקרים, אנקדוטות מסביב לגלובוס, מילון מונחים ועוד – זה הפוסט שיעשה לכם סדר בראש ועל הדף, וייתן לכם רעיונות על מה אפשר לכתוב


אתר האינטרנט הוא חלון הראווה או כרטיס הביקור לעסק שבבעלותכם. יש בו מידע עליכם, על המוצרים או השירות שאתם מציעים, מידע על הניסיון שלכם או לקוחות מרוצים, ודרכים ליצירת קשר. דבר נוסף שכדאי לכלול בו הוא תוכן מעולה ומעניין שמגיע בצורת מאמרים וכתבות. בפוסט למה צריך מאמרי תוכן באתר האינטרנט העסקי שלך? דיברתי על המאמרים, אותם טקסטים שנועדו לתת ערך מוסף לצד הדגשת המומחיות שלכם.

אז הנה שוב, בקצרה, 3 סיבות מדוע כדאי לכם להוסיף מאמרים לאתר:

1. זה המקום להפגין ידע ובקיאות שיהפכו אתכם למומחים בתחום בעיני הגולשים.

2. המאמרים מביאים לקוחות חדשים באמצעות גוגל: כאשר גולש יחפש מוצר, שירות או ביטוי מסוים המופיעים בתכני המאמרים שלכם – הוא יקבל את האתר שלכם בתוצאות החיפוש וכך ייחשף אליכם.

3. מאמרים ותוכן שמתעדכן באתר כל הזמן מעלים את הדירוג האורגני (לא ממומן) שלכם בגוגל, כי הוא 'מתגמל' אתרי אינטרנט שמחדשים ומעשירים את התוכן שלהם.

אז על מה אפשר לכתוב?

מאמרים מקצועיים. סביר להניח שאם פתחתם עסק בתחום מסוים - אתם מבינים בו, יודעים עליו מא'-ת' ומחזיקים אצלכם ידע מקצועי. את זה בדיוק אתם צריכים לכתוב לקהל שלכם, אבל בשפה מובנת ובגובה העיניים. כתבו מאמרים שמסבירים מושגים מקצועיים ופרקו את התחום לנושאים קטנים שכל אחד מהם יהפוך למאמר. אם יש לכם קונדיטוריה, כתבו מאמרים על שמרים ואיך עובדים איתם (כנ"ל לגבי עוגות בחושות וגבינה); ספרו את הסיפורים שמאחורי המצאת הטארט טאטן, הפיננסייר והשוסון-או-פום; עשו מילון מונחים; תנו מתכונים; הסבירו על קונדיטוריה טבעונית וכדומה.


שאלות ותשובות. אולי יש לכם כבר עמוד שאלות נפוצות באתר שלכם על העסק או השירות, מדיניות המשלוחים שלכם, איך ניתן לקבוע תור וכו', אבל הכוונה כאן היא לשאלות ותשובות על תחום המומחיות שלכם. כתבו מאמר המורכב כולו מ 4-5 פסקאות של שאלה ותשובה. לדוגמה, אם אתם משווקים שרשראות התפתחות לתינוקות, ענו על שאלות כמו 'ממה זה עשוי', 'איך זה תורם לתינוק', 'איך מנקים את השרשראות', 'האם זה בטיחותי' וכדומה. אם אתם רופאים בתחום האסתטיקה תוכלו לענות על שאלות דוגמת 'מהו בוטוקס', 'לאיזה אזורים הוא מתאים', 'מאיזה גיל נכון להתחיל' ו'איזה יצרנים קיימים בשוק', כולל יתרונות וחסרונות.


טיפים ועצות. לא משנה באיזה תחום העסק שלכם – בטוח יש לכם אין סוף עצות ללקוחות שלכם הקשורות לתחום העיסוק. אם אתם עוסקים בדיקור, תוכלו לדבר על איך לחמם את הגוף בחורף לפי הרפואה הסינית ואיך לשבת נכון מול מחשב כדי להוריד את הסטרס משרירי הכתפיים והצוואר; אם אתם צלמים, תנו טיפים לצילום בחושך או לצילום הילדים בפורים; אם יש לכם עסק לראיית חשבון, תכתבו טיפים על התנהלות בסוף שנת המס; ואם אתם מורים לנהיגה בוודאי יש לכם עצות יעילות איך לעבור את הטסט האימתני בשלום.


מחקרים וסקרים. אין תחום שלא חקרו אותו בשנה האחרונה בארץ או בעולם, או שפורסם עליו סקר כזה או אחר. כתבו מאמר על מחקר חדש ומעניין שיצא, או אפילו קבצו 2-3 מחקרים לתוך כתבה אחת. זכרו שאת הגולשים מעניינת רק השורה התחתונה, ולא המתודולוגיה והמחקר כולו. תוכלו לסכם בפסקה אחת או שתיים מאמרים שפורסמו בעיתונות המקצועית או בחדשות ולהביא את המסקנות לגולשים (אל תשכחו לתת קרדיט למקור שפרסם את המחקר).


סיכום עולמי. כתבו מאמרים שמביאים ניחוח חו"לי על מה קורה בעולם בתחום שלכם. תוכלו לכתוב על חידושים או על דברים מעניינים אחרים, למשל: יש לכם עסק בתחום ארגון חתונות? כתבו על מנהגי חתונה במדינות ותרבויות שונות; אתם יועצים ארגוניים? דברו על התנהלות עסקית שמקובלת בארצות אחרות; אתם אנשי חינוך? עשו השוואה בין שיטת הלימוד בישראל לבין סביבות לימודים יוצאות דופן מסביב לגלובוס.


הדרכות. תחום ה- DIY מאוד התפתח בשנים האחרונות, והגולשים מחפשים הדרכות איך לעשות דברים בעצמם. זה לא חייב להיות מדריך וידאו, אלא יכול להיות מאמר עם מדריך כתוב. אם אתם עוסקים בסטיילינג תוכלו לכתוב את המדריך השלם ללבוש עסקי: איך להתלבש לראיון עבודה, לעבודה עצמה (בתחומים שונים) ואיך להגיע לבושים לפגישות עם לקוחות; אם אתם עוסקים בשיפוצים ותיקונים לבית, תכתבו מדריכים בנושא 'איך לקנות מקדחה מקצועית' או 'איך לפתוח סתימה בכיור'; ואם יש לכם עסק למוצרי ילדים, כתבו מדריך ליצירת מובייל לתינוקות.


עוד רעיונות: אזור המאמרים באתר יכול לכלול גם כתבות וידאו, כתבות אקטואליות לפי חגים ועונות השנה וכן כתבות של כותבים אורחים מתחומים משיקים שיכולים להעשיר את הידע של הגולשים.


וואו, אתם בהלם זה השלב שבו בדרך כלל אנשים פוערים את פיהם ומסתכלים עליי בתדהמה, בגלל אחת משתי סיבות: 1 – הם לא ידעו שיש להם כל כך הרבה נושאים שהם יכולים לכתוב עליהם, או 2 – הם לא מבינים למה הם צריכים לתת ידע בחינם. הם בעיקר חוששים שאחרי שהם יתנו את כל הידע שלהם הלקוחות כבר לא יצטרכו אותם, והכי גרוע: המתחרים יעתיקו מהם.


לתת ידע בחינם. אז ככה, הנה הדיל: אתם תורמים מהידע שלכם לגולשים, ובתמורה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יפתחו איתכם מערכת יחסים, יחשבו עליכם שאתם מקצועיים ונדיבים, וכאשר הם ירצו לרכוש מוצרים או שירותים – הם יזכרו ויכירו אתכם ויעדיפו אתכם על פני המתחרים. אז, כן, אתם נותנים ידע בחינם אבל זה אמצעי שיווק יעיל מאוד. תוכלו לקרוא עוד על ה'הכל כלול' הזה בפוסט התוכן הוא (עדיין) המלך, הצטרפו לממלכה.


"אנשים לא יצטרכו אותי". בשתי מילים: הם כן. ולחדשות בהרחבה: גם אם תתנו לגולשים את כל הידע בעולם ותשתפו אותם בסרטוני הדרכה – זה לא אומר שאתם מיותרים. אין להם את הידע המקצועי שיש לכם, את הזמן ללמוד ואת יכולות הביצוע שיש לכם כבעלי עסק.


"מתחרים יעתיקו". פייר? מאוד יכול להיות שהמתחרים יעתיקו - וזה מעצבן ממש כשזה קורה - אבל אלה החיים. זו לא סיבה מספיק טובה למנוע מהקהל שלכם את כל הטוב הזה ולהפריע לכם בשיווק. מתחרים תמיד היו ותמיד יהיו, אבל את הידע, הניסיון והמיומנות שלכם אף אחד לא יכול להעתיק.

100 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page