top of page
  • Yaeli Carmeli

התוכן הוא (עדיין) המלך, הצטרפו לממלכה

עודכן: 1 ביוני 2020

תוכן מעולה הוא כלי שיווקי מנצח. אז מה זה תוכן ולמה צריך אותו? 3 דקות קריאה וגם אתם תתאהבו

מה זה תוכן ככלי שיווקי ולמה צריך את זה?

היום ממש ברור לכולנו שמיליוני גולשים בארץ (ובעולם) הפכו את האינטרנט למקום הראשון ממנו הם שואבים מידע ומחפשים מוצרים, שירותים ועסקים. תוכן באינטרנט הוא אחד הכלים השיווקיים, התדמיתיים והמכירתיים החשובים ביותר שיש.


אבל זה לא היה כך תמיד. אי-שם בשנת 1996 טבע ביל גייטס את הביטוי "התוכן הוא המלך", כשצפה שהכסף האמיתי באינטרנט ייעשה בתחום התוכן. מעל שני עשורים חלפו, חיינו השתנו מאוד, במיוחד בפן הטכנולוגי, אבל גייטס צדק. בשנים האחרונות מותגים, חברות ועסקים הבינו שהם צריכים לנהל את הנוכחות האינטרנטית שלהם בעיקר באמצעות תוכן, כי הלקוחות שלהם צמאים למידע ובידור, ומוכנים להקדיש לו הרבה מאוד מזמנם. בחו"ל כבר לקחו את התוכן צעד אחר קדימה: אמריקן אקספרס הקימה אתר המיועד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים שיסייע להם בכל ההיבטים של תפעול העסק, ולא רק בתחום האשראי; ג'נרל אלקטריק הקימה אתר חדשותי-מגזיני אובייקטיבי שעוסק בחידושים טכנולוגיים (ולאו דווקא שלה); וחברת לגו הפיקה סרט באורך מלא שהוקרן בקולנוע, על מנת להגיע לקהל שלה בדרך יצירתית ומעניינת שפועלת על הרגש.


למה צריך תוכן? תוכן הוא אמצעי שיווק יעיל למדי שפועל בצורת "תן וקבל": החברה / המותג / העסק תורמים מהידע שלהם לגולשים, במטרה שהם יהפכו ללקוחות. העסק מפיק ומספק תוכן רלוונטי שמעניק ערך מוסף לגולשים, ובתמורה הלקוחות תופסים אותו כמקצועי ואף נדיב. לכן, כאשר הם ירצו לרכוש מוצרים או שירותים – הגולשים יזכרו ויכירו את העסק, ויעדיפו אותו על פני המתחרים.

תוכן מקורי ומעניין לגולשים יכול להיות כתוב כטקסט, הוא יכול להיות מצולם בתמונות או וידאו, ויכול גם להיות מושמע בצורת פודקאסט, לדוגמה. תוכן, כפי שאתם בוודאי מבינים, הוא שם כולל לתכנים אשר מפיצים את המומחיות של בעלי העסקים והחברות לגולשים. זוהי השקעה שאורכת זמן, ולא קוצרת את הפירות באופן מיידי, אבל מדובר באחת הדרכים הזולות, הטובות והמשתלמות ביותר להגדלת קהל הלקוחות.


- לתוכן יש תפקיד מרכזי בתהליך קידום אתרים אורגני - הוא מעודד את הקשר עם הצרכנים - נותן לכם כוח שיווקי אדיר - מביא לידים חדשים - מעלה מכירות - מוסיף ערך למוצר או השירות שאתם מספקים - מגביר את התנועה באתר האינטרנט ובמדיה החברתית - מחזיק את הלקוחות זמן רב יותר באתר שלכם.


איך עושים את זה נכון? דואגים שאתר האינטרנט שלכם יהיה מרובה עמודים, ולא מסתפקים רק בעמוד בית; משקיעים בכתיבת בלוג או מאמרים בתוך האתר; מעלים תמונות וסרטוני וידאו; משקיעים באינפוגרפיקות שיעזרו להעביר את המידע והנתונים בדרך קלה יותר להבנה; מעשירים ומוסיפים תוכן כל הזמן בשביל לחדש לקהל שלכם ובשביל להשפיע על תוצאות החיפוש בגוגל; מקדמים את התוכן באתר דרך עמוד הפייסבוק ומשתמשים בכל פלטפורמה אפשרית על מנת להפיץ את התוכן שלכם. אם תספקו לקהל הפוטנציאלי שלכם תוכן מעניין ורלוונטי – הוא יגיע עד אליכם.


אבל רגע, חכו, זה קצת יותר מורכב. זה שהתוכן חשוב כבר הבנו, אבל הכוונה היא לא ללכת ולייצר המון תוכן רדוד, סתמי ומשעמם רק כדי שיהיה מה להעלות. כדי שהתוכן באמת יהיה מלך, כזה עם כתר וכישורי מנהיגות, האיכות חשובה הרבה יותר מהכמות!

זה נכון שהמשפט "התוכן הוא המלך" כבר הפך לקלישאה שחוקה, אבל הוא עדיין נכון, חי ובועט. התוכן עוזר לכם לחשוף את הידע והמומחיות שלכם בפני הגולשים, שתוך כדי חשיפה לתוכן שלכם יכירו גם את הסגנון שלכם והכי חשוב: יפתחו בכם אמון. הגולשים יכולים להיות מתעניינים ולקוחות פוטנציאלים, לקוחות קיימים, קולגות וכל מי שתחומי העניין שלהם חופפים או משיקים לעיסוק שלכם. תוכן מלכותי יכול להביא אליכם לקוחות חדשים, ליצור עבורכם שיתופי פעולה ולהרחיב את מעגלי הנטוורקינג. שווה להשקיע בו, לא?!


2 טיפים ששווים זהב 1. אל תנסו למכור. תוכן טוב הוא לא בהכרח שיווקי, אפילו להיפך! זכרו שהמטרות המרכזיות של התוכן שלכם הן חשיפת המומחיות שלכם, מתן ערך לגולשים, יצירת אינטראקציה ומערכת יחסים איתם וגם קידום אורגני. כשהגולשים ירגישו שמנסים "לדחוף" להם מוצרים ושירותים הם נוטשים את התוכן במקרה הטוב ומפתחים אנטי במקרה הפחות טוב. אם תעניינו אותן ותצליחו לגעת בהם – הם ייקנו. מילה שלי.

2. פנו לגולשים, לא לגוגל. תשכחו מלחזור על מילות מפתח וביטויים 10 פעמים לאורך הטקסט. נכון, חשוב שביטוי כזה או אחר יופיעו בתוך המאמר פעמיים-שלוש, אבל כדאי לעשות את זה בצורה טבעית, שזורמת עם הטקסט מבלי להעמיס. שיטת ההצפה הזו היתה נכונה אולי כשהאלגוריתם של גוגל היה בחיתוליו, אבל מאז הוא התבגר, למד לקרוא (בלי ניקוד!) ואפילו להבין הקשרים. הוא כבר יידע לזהות לבד האם הטקסט שלכם איכותי ובעל ערך, מה הנושא שלו ולמי הוא מתאים. התוכן שלכם צריך לתת לגולשים חוויית קריאה מעניינת / מבדרת / כזו שתורמת לידע שלהם / שפותרת להם בעיות / נותנת להם ערך. כתבו בכיף עבורם, גוגל כבר יצטרף למסיבה.


רוצים לקרוא עוד טיפים מצוינים לכתיבה שיווקית שעובדת? הם מחכים לכם בפוסט כתיבה שיווקית באינטרנט: הטיפים של מלכת התוכן.


ככל שהתוכן שלכם יהיה מעניין ורלוונטי יותר הוא ימשוך יותר תנועת גולשים. ככל שהתנועה תגדל - כך תחשפו את העסק שלכם ליותר גולשים ותצליחו לגרום לגוגל להבין שיש לכם תוכן מצוין.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page