top of page
  • Yaeli Carmeli

ניוזלטר - המדריך הפרקטי

האם עסק צריך לשלוח ניוזלטרים וכמה, מי קורא אותם ואיך עושים ניוזלטר מצוין?

ניוזלטרים. יש לנו יחסים אמביוולנטיים איתם: יש מי שמנויים ל-100 כאלה וקוראים את כולם בשקיקה, ויש מי שמוחק אותם כאילו הם היו פלייר שמונח בתיבת הדואר ונזרק לפח מבלי להסתכל עליו אפילו. אבל בשורה התחתונה: ניוזלטר הוא אחד הערוצים החשובים והממירים ביותר שיש. מה הכוונה 'ממירים'? הופכים את הקוראים ללקוחות משלמים. כן, כן, מחקרים מראים שניוזלטרים טובים מגדילים את המכירות של העסק ומהווים לא רק ערוץ תקשורת ושיווק, אלא גם ערוץ הכנסה פעיל.


מה זה ניוזלטר ומה היתרונות שלו? ניוזלטר הוא המגזין הפרטי שלכם. ערוץ תקשורת אפקטיבי ביותר עם קהל הלקוחות, שכאשר עושים אותו נכון, יכול למלא תפקיד מהותי וחשוב בחוויית הלקוח. הוא מאפשר דיוור תקופתי למנויים באמצעות המייל במטרה לתת ערך ותוכן מעניין, עדכונים וחדשות בקשר לעסק שלכם.


הניוזלטר מגיע היישר אל תיבת המייל של לקוחות, לקוחות פוטנציאלים וכל מי שמתעניין בתחום העיסוק שלכם. הוא תופס אותם גם אם אין להם אינטראקציה ישירה איתכם ועם העסק שלכם באותה נקודת זמן (או בכלל), וזהו אחד היתרונות הגדולים שלו.


הנה עוד כמה יתרונות: דיבור ישיר. בעולם עם עומס של מידע ומסרים שיווקיים, הניוזלטר מאפשר לדבר עם הקהל שלנו באופן ישיר. עלות-תועלת. ניוזלטר הוא פלטפורמה שיווקית מצוינת בעלות נמוכה מאוד, שאחוזי ההמרה שלה לגמרי שווים את ההשקעה. ערך, ערך, ערך. הזדמנות לתת ערך לקוראים. לא בטוחים למה כל כך חשוב לתת ערך? קראו כאן וגם כאן . חדשות. עדכון מה קורה בעסק שלנו, ממוצרים ושירותים חדשים ועד מבצעים. שליטה מלאה שלנו בתוכן ובהפצה, בניגוד ליחסי ציבור שם אנחנו תלויים בעיתונאים או לרשתות חברתיות בהן אנחנו כפופים לעיצוב ולאלגוריתם של מישהו אחר. גמישות. אין פורמט קבוע ואין הגבלה של זמן או תוכן. משפך שיווקי. ניוזלטרים הם חלק ממשפך שיווקי ותהליך "חימום הקהל" לקראת מכירה והפיכת הקוראים ללקוחות משלמים. יעילות. ניוזלטר הוא הערוץ הכי ממיר סטטיסטית.


יש עסקים שמנצלים את הניוזלטר למכירה מוקדמת של מוצרים או שירותים חדשים. זה קורה במיוחד בתחומים של סדנאות וטיולים אשר מפורסמים קודם כל בניוזלטר כדי לאפשר למנויים להירשם ראשונים, ורק אחר כך הם פותחים את ההרשמה לקהל הרחב.


לפעמים מאוד קל לראות את ההחזר על ההשקעה בניוזלטר, בעיקר כאשר משתמשים בקוד הנחה, הרשמה באמצעות המייל או רכישה מתוך החנות המקוונת, אבל לפעמים לא ניתן למדוד את התרומה של הניוזלטר לעסק במספרים. מה שכן, הוא שומר עליכם בתודעה של הלקוח וידוע כ"מחמם" לקוחות קרים (כאלה שעדיין לא הבשילו לקנות מכם).


מי בכלל קורא ניוזלטרים? שאלה מצוינת. התשובה היא שהמון אנשים. אף ניוזלטר לא זוכה ל- 100% קריאה, והאמת היא שסטטיסטיקה טובה של ניוזלטרים מדברת על מעל ל- 20 אחוזי פתיחה כנתון מעולה. צריך לזכור שמי שמקבל את הניוזלטר הוא מי שנרשם אליו, כלומר מי שהביע רצון ועניין לקבל אותו.


בנוסף, יש קהל גדול שתיבת המייל שלו מהווה עבורו ערוץ שלם (ולפעמים יחידי) לצריכת תוכן. אנשים שלא מנויים על עיתונים או שלא צופים בטלוויזיה, שמעדיפים לא לצרוך את התוכן שלהם בפייסבוק או שהתנתקו מהמדיה הזו - מקבלים את פיד החדשות והפנאי שלהם למייל.


יש קהל שעוקב אחר ניוזלטרים מסחריים כדי לא לפספס הצעות מיוחדות ומבצעים; יש קהלים שעוקבים אחר בלוגרים אהובים ויש מי שמעדיף ניוזלטרים מקצועיים שמאפשרים מעקב אחרי השוק, הבנה של מגמות וחידושים, קבלת השראה ואפילו מסתכל מה הקולגות בתחום עושים.


אלו ניוזלטרים עובדים טוב? בדרך כלל אלה שמצליחים לייצר ערך אמיתי ומקורי שמחדש משהו לקורא. ניוזלטרים עם טיפים, מתכונים, מתנות דיגיטליות, דברים חינמיים ("Freebies") והדרכות נחשבים לאהובים מאוד, וגם כאלה שמרכזים כתבות מעניינות או חדשות רלוונטיות ומספקים לקהל את המידע הכי עדכני במקום אחד עם סיכום מקצועי ולינקים למקורות המידע.

ניוזלטרים שיש להם ערך אינפורמטיבי או השראה וידע שלא נגישים בדרך כלל, מצליחים להעביר חווית למידה לקורא; ויש ניוזלטרים שעובדים מעולה כאשר יש קהילה סביב המותג, והוא משמש כערוץ תקשורת עם הרשמות לאירועים, חדשות והצעות לשותפויות.


כמי שכותבת ניוזלטרים עבור מגוון רחב של לקוחות מתחומים שונים, אני יכולה להעיד שיש ניוזלטרים מאוד מוצלחים שקהל הלקוחות מחכה להם בקוצר רוח ואפילו שולח מייל חוזר עם תגובות ופידבק.


איך בונים ניוזלטר מצוין? המפתח לניוזלטר מצוין מתחיל בהכרת קהל היעד: מי הוא? מה מעניין אותו? מה הוא מצפים לראות ולקבל מהמותג או העסק?

כלל ברזל הוא שהניוזלטר יהיה מעניין וייתן ערך לקוראים. אף אחד לא אוהב לקבל ניוזלטרים שיווקיים שכל הזמן מנסים לדחוף לו מוצרים או שירותים בתשלום. אני באופן אישי ממשיכה להיות מנויה רק לניוזלטרים שיוצא לי משהו מהם: טיפים, ידע, מתנות ודברים חינמיים, השראה ורעיונות. ברור לי שחלק מהניוזלטרים נשלחים אליי כדי לקדם מכירות, וזה בסדר גמור, אבל החוכמה היא בגיוון.


צריך לזכור שחלק מהמנויים לניוזלטר הגיעו מעמוד נחיתה שבו הם נרשמו לקבלת עדכונים ומבצעים, חלק הגיעו לאחר קנייה מוצלחת בעסק, חלק עדיין מתעניינים ורק רוצים לשמור על קשר, חלק רוצים לקבל פוסטים חדשים שהתפרסמו בבלוג וחלק נרשמו לניוזלטר כדי לקבל ידע וטיפים. כאשר הקהל מגוון, גם התוכן צריך להיות מגוון כדי שכל אחד יוכל למצוא עניין בניוזלטר, אפילו אם הוא לא מתכוון לקנות כלום.


גריד: למבנה הניוזלטר קוראים גריד. האם תשלחו ניוזלטר של טקסט אחד ארוך כמו מכתב, או ניוזלטר שכולל כמה אייטמים? כמה אייטמים יהיו בו? הם יהיו פינות קבועות שיחזרו בכל ניוזלטר? זהו הגריד. ניוזלטר לא צריך להיות ארוך מדי. חשוב לזכור שרבים (מעל 70% בדרך כלל) קוראים אותו דרך הסמארטפון, וניוזלטר ארוך משמעו גלילה אין סופית. מומלץ לחלק את הניוזלטר לאייטמים עם כותרות ברורות כדי להקל על הקריאה.


תדירות ומועד שליחה: כל כמה זמן שולחים ניוזלטר? יש ניוזלטרים קצרים שנשלחים מדי יום, יש כאלה שנשלחים אחת לשבוע או חודש ויש כאלה שכל רבעון. תלוי כמה מידע וחדשות יש לכם לקוראים, מבלי להעמיס עליהם. התזמון הנכון לשלוח את הניוזלטר תלוי הרבה פעמים בתוכן. ככלל, מומלץ לשלוח אותם בימות השבוע, ולא בסוף השבוע, אבל ניוזלטרים עם תכנון שבועי או "בעיטה בתחת" עסקית דווקא כדאי לשלוח בסוף השבוע לקראת השבוע החדש; וניוזלטרים עם מתכונים לארוחת שבת או טיול משפחתי בסופ"ש כדאי לשלוח ביום חמישי, כדי שיהיו אקטואליים.


חשוב לזכור שאנשים רבים מקבלים את הניוזלטר לתיבת המייל של העבודה, והם לא מתלהבים לפתוח אותה בין חמישי אחר הצהריים לבין ראשון בבוקר. מומחי ניוזלטרים אומרים ששעת השליחה חשובה גם כן, כי ניוזלטר שלא פותחים מיד עם הקבלה שלו יידחף מטה ככל שיותר מיילים ייכנסו לתיבה - ויישכח. אני מודה שיש בזה מן ההיגיון, אבל אני באופן אישי כל כך מסודרת, שאין אצלי מיילים נשכחים או תיבת מייל עמוסה ומבולגנת :-) ניוזלטרים שמעניינים אותי וחשוב לי לקרוא אני אפתח בכל מקרה, אבל אני כנראה יוצאת מן הכלל.


תוכן הניוזלטר בכל תוכן שאתם יוצרים, בין אם הוא כתוב הוא מצולם, עדיף להתמקד במעט תוכן איכותי מאשר לייצר הרבה תוכן בינוני. זה נכון כפליים כשמדובר בניוזלטר.


תמהיל תוכן - הקפידו על תוכן שימושי ורלוונטי וחשבו מה יוצא ללקוח מהניוזלטר שלכם. חשוב (ביותר!) ליצור איזון בין תוכן שנותן ערך לבין תוכן שיווקי. כאמור, אף אחד לא רוצה לקרוא ניוזלטר שמנסה למכור לו כל הזמן. אם אתם בעלי חנות מקוונת, סביר להניח שרוב התוכן ידבר על מוצרים ומבצעים, אבל חשוב לשלב גם תוכן מעניין כמו טיפים, מדריכים וכתבות מהבלוג שתורמים לקוראים מהידע שלכם. צריכים רעיונות לתוכן מעניין שנותן ערך לקוראים? בפוסט 'המגזין הפרטי שלך: רעיונות לכתבות ומאמרים' נתתי המון דוגמאות ורעיונות, מוזמנים לאמץ אותם גם לניוזלטר שלכם, ולא רק לכתבות ומאמרים באתר.


כותרת מושכת שתגרום לקוראים לפתוח את הניוזלטר - חשבו מה מעניין את הלקוחות ויתפוס את תשומת לבם, והעבירו את המסר באופן ברור בכותרת. הכותרת צריכה להיות מזמינה ויצירתית (אבל לא יצירתית מדי) כדי שכמה שיותר נמענים ייפתחו את הניוזלטר וייחשפו לתוכן. זכרו שהם מקבלים עשרות מיילים וניוזלטרים ביום, ובשביל שהם יפתחו דווקא את הניוזלטר שלכם שורת הנושא צריכה להיות בולטת ומעניינת. עוד מילה על כותרות ודוגמאות לתבניות שעובדות תוכלו למצוא בפוסט "5 טיפים לתוכן יעיל שמביא עוקבים ומפעיל את הגולשים".


עיצוב - אתם לא צריכים להיות מעצבים גרפיים, אבל ניוזלטר שמעוצב באופן נקי, שהגריד שלו מתאים למבנה התוכן ושמשובצות בו תמונות רלוונטיות, יהיה נעים יותר לעין, ואף יקבע, במידה רבה, האם הקורא יפתח גם את הניוזלטר הבא שתשלחו לו. כדאי לעצב את הניוזלטר עם צבעי המיתוג שלכם כדי לחזק את הזהות של המותג בקרב הקוראים.


רספונסיביות - שימו לב שמערכת הדיוור שבחרתם והעיצוב של הניוזלטר מתאימים לקריאה גם במחשב, גם בסמארטפון וגם בטאבלט. הקפידו על שליחת מייל ניסיון לעצמכם לפני ההפצה ללקוחות ובדקו שהניוזלטר נראה טוב בכל מכשיר.


הנעה לפעולה - חשוב לשתול במהלך הניוזלטר ובסופו מספר הנעות לפעולה ולינקים ליצירת קשר. הנעה לפעולה היא קריאה ועידוד לקוראי הניוזלטר לבצע פעולה. זו יכולה להיות: - הוספת מוצר או שירות לעגלה

- הורדת מדריך דיגיטלי

- לחיצה על כפתור לקבלת קופון

- הרשמה לוובינר

- אישור הגעה לאירוע

- קבלת מידע נוסף

- השארת חוות דעת

- פידבק ויצירת קשר איתכם באמצעות טופס מילוי פרטים או כפתור שמוביל ישירות לצ'אט בוואטסאפ.


הפרטים הקטנים - לפני שאתם שולחים את הניוזלטר בדקו שכל לינק עובד ומוביל למקום הנכון, שהתמונות והכפתורים מופיעים בפרופורציות המתאימות, שעשיתם הגהה לטקסט ואין טעויות ושגיאות כתיב, שכל המחירים שמצוינים בניוזלטר נכונים ושקטעי הוידאו פועלים כמו שצריך.


רוצים לשלוח ניוזלטר מעולה ללקוחות אבל מעדיפים להיעזר במומחית תוכן? אני פה לרשותכם! התקשרו אליי לטלפון 054-5883041 או כתבו לי דרך העמוד 'תהיו בקשר'


106 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page