top of page
  • Yaeli Carmeli

למה צריך מאמרי תוכן באתר האינטרנט העסקי שלך?

עודכן: 31 במאי 2020

יש אתרים בהם קוראים ללשונית הזו כתבות, מגזין, טיפים או דברים שכדאי לדעת, אבל בשורה התחתונה זה המקום לתת תוכן מקצועי ומפתה ללקוחות שלכם

אני יודעת שהמילה 'מאמרים' נשמעת כבדה, אבל למעשה מדובר פה בעוד תוכן מקצועי ללקוחות שלכם. יש אתרים בהם קוראים ללשונית הזו 'כתבות', 'מגזין', 'טיפים', 'דברים שכדאי לדעת' או כל ניסוח אחר שהופך את מדור המאמרים ליותר קליל ונגיש, ושלא יזכיר לכם (ולגולשים) תואר אקדמי. אבל בסופו של דבר, בלשונית הזו מחכים לגולשים המאמרים. אותם טקסטים שנועדו לתת ערך מוסף לצד הדגשת המומחיות שלכם.


מאמרי תוכן VS. מאמרי קידום לפני שאני מתחילה לדבר על מאמרי תוכן, קבלו הערה חשובה: מאמרים באתרי אינטרנט נחלקים לשניים – מאמרי קידום, הקרויים בשפה המקצועית SEO, שכל מטרתם היא לקדם את האתר גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש; ומאמרי תוכן, שמטרתם לתת מידע רלוונטי ומעניין לגולשים, ובה בעת גם לחשוף את המומחיות שלכם בתחום. ההבדל המרכזי בין שני סוגי המאמרים הוא ה"לקוח" שלהם: מאמרי קידום מכוונים למנועי חיפוש, ומאמרי תוכן מיועדים לגולשים. לכן, יש הבדל גם באופן ההפצה שלהם. בעוד שמאמרי תוכן לגולשים יפורסמו בתוך האתר העסקי שלכם, מאמרי קידום יפורסמו באתרים אחרים – אתרי מאמרים או באתרי משנה שתפקידם לקדם את האתר של העסק.


אבל חשוב להבין שההפרדה הזו נכונה בערבון מוגבל. העניין הוא כזה: היום כבר ידוע שמאמרי SEO הקלאסיים (אלה שמאופיינים בתוכן לא איכותי שהמטרה שלו היא רק לדחוף ולהציף מילות מפתח וביטויים בשביל גוגל, שעליו דיברתי בפסקה הקודמת) – כבר לא עובדים. האלגוריתם של גוגל הפסיק ליפול למלכודות האלה, ויש מומחי קידום שנשבעים שגוגל אפילו נלחם ומעניש את מי שמנסה להתחכם. היום גוגל כבר סורק את התוכן הרבה יותר טוב, ולכן תמיד תעדיפו תכנים איכותיים שמועילים לקוראים ונותנים להם ערך.

עם זאת, יש מאמרי SEO (או 'אופטימיזציה של מנועי חיפוש') שנדרשים ממקדמי אתרים והם תורה בפני עצמה. היא כוללת הנחיות של גוגל, מילות מפתח, עוגנים ולינקים פנימיים, תיאורים המוטמעים בתמונות והיכרות מעולה עם האלגוריתם של גוגל (והאופן שבו מנתחים ומאנדקסים את הטקסטים); אני לא מומחית בתחום הקידום, ולכן אתייחס בפוסט הזה אך ורק למאמרי תוכן.


3 סיבות ממש טובות להשקיע במאמרי תוכן 'תוכן הוא המלך' הוא ביטוי שחוזר על עצמו המון בהקשר של מאמרים באינטרנט וחשיבותם. מאמרים באתר האינטרנט של העסק שלכם הם דרך מצוינת לעשות הרבה דברים טובים.


ראשית, המאמרים יסייעו לגולשים באתר להבין שאתם מומחים בתחומכם, כי זה המקום להפגין ידע, בקיאות והשקפת עולם. חשבו על נושאים שיעניינו את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם, ורעיונות למאמרים שיעזרו לגולשים להרחיב את הידע שלהם ויעודדו אותם לחזור אל האתר שלכם שוב ושוב כדי לקרוא את מה שיש לכם להגיד.


סיבה נוספת היא שהמאמרים יביאו לכם עוד לקוחות חדשים שלא מכירים את העסק שלכם. כאשר גולש יחפש בגוגל מוצר, שירות או ביטוי מסוים, אשר מופיעים בתכני המאמרים שלכם – הוא יקבל את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. כך הוא יגיע אל האתר כדי לקרוא, וייחשף אל העסק שלכם. זו דרך טובה לא רק להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, אלא גם להפוך אותם לקוראים נאמנים של התכנים באתר (בתנאי, כמובן, שתציעו תוכן מעניין וחדש כל הזמן).


והסיבה השלישית, היא שהמאמרים יעלו את הדירוג האורגני (לא ממומן) שלכם במנועי החיפוש. חשוב לדעת שגוגל 'מתגמל' אתרי אינטרנט שמחדשים ומעשירים את התוכן שלהם.


על מה חשוב להקפיד כשכותבים מאמרים? כאשר כותבים תוכן ללשונית המאמרים שבאתר שלכם, חשוב שהתוכן יהיה מקורי ואיכותי. זאת אומרת, לא מועתק משום מקום אחר, אבל כן אמין, מהנה, כתוב בשפה רהוטה ובסגנון שמתאים לקהל היעד שלכם. חשוב שהכתיבה תהיה זורמת וסוחפת ושהנושא יהיה מעניין. מאוד. כזה שידבר אל הלקוחות שלכם, ייגע בהם ויניע אותם לפעולה. שיעשה להם חשק לקרוא, ללמוד, להמשיך לשוטט באתר שלכם ולעשות לכם לייק בפייסבוק כדי שהם לא יפספסו שום דבר שיש לכם להציע.


אז על מה אפשר לכתוב במאמרים אצלך באתר? או, טוב ששאלת! מזמינה אותך לפוסט המגזין הפרטי שלך: רעיונות לכתבות ומאמרים שבו אני מרעיפה רעיונות ודוגמאות.

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page