top of page
  • Yaeli Carmeli

כתיבה שיווקית באינטרנט: הטיפים של מלכת התוכן

איך כותבים אתר אינטרנט מכוון לקוח, פוסטים מצוינים בפייסבוק ומאמרים מושכים באתר? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בעצמכם

לא כולם נולדו עם מקלדת ביד ורעיונות בראש, ובעוד שיש בעלי עסקים שישכרו את שירותיו של כותב תוכן, יש מי שיעדיפו לעשות זאת בעצמם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב באופן שיווקי ונכון:


תהיו רלוונטיים ומעניינים. הביאו ללקוחות שלכם תוכן חיוני ורלוונטי שהם ישמחו לקרוא או לראות, בתחום ההתמחות שלכם. חשבו על תוכן שיגרום לגולש להישאר באתר או לבקר שוב ושוב בעמוד הפייסבוק / אינסטגרם שלכם: טיפים, מידע חשוב, סרטוני הדרכה, חדשות מהתחום וכדומה. כך הם ימשיכו לצרוך את התכנים שלכם, לבקר באתר, להבין שאתם חלק מהחיים שלהם ובפעם הבא שהם יצטרכו איש מקצוע - הם יפנו ישר אליכם. תוכן רלוונטי הוא גם אחד הפרמטרים החשובים במנועי החיפוש, ואתם רוצים שכשלקוחות פוטנציאלים יחפשו משהו שקשור לתחום שלכם – גוגל יפנה אותם היישר אליכם: המקום הרלוונטי ביותר עבורם.


חשבו על הלקוח שלכם, ולא על עצמכם. בכתיבה שיווקית בעלי עסקים נוטים לשווק את עצמם, אבל האמת היא שהם צריכים לשווק את המוצר או השירות שלהם באופן שנותן מענה לצרכי הלקוח. שימו את הלקוח במרכז וחשבו מה הוא צריך ומה הוא היה רוצה לקרוא. אם אתם מאמני כושר אישיים, ורוצים להציג את עצמכם בדף הבית באתר, במקום לומר: "שמי אורית ואני אלופת הארץ בטריאתלון ומדריכת קרוספיט מוסמכת", עדיף לומר: "אם אתם רוצים להתחטב, לרדת במשקל או לחזור לכושר, ומחפשים את מי שיקים אתכם מהכורסה ויתן לכם מוטיבציה – הגעתם למקום הנכון". כל מוצר או שירות יש להציג מנקודת המבט שמעניינת את הלקוח, ולחשוב מה יוצא *לו* מזה.


השתמשו בדוגמאות. שימוש בדוגמאות הופך את הרעיון שלכם למשהו מוחשי שהקורא יכול להבין ולהזדהות איתו, הוא מחזק את המסר והופך אותו ליותר זכיר. חזרו לסעיף הקודם ותראו עד כמה הדוגמה של אורית עזרה לכם להבין מה הדרך הנכונה יותר להציג את עצמכם. דוגמאות גורמות ללקוחות שלכם להבין למה התכוונתם וכיצד הם יכולים להיעזר בכם ולהשתמש במוצר או השירות שלכם. דוגמאות הכוללות עדויות ('טסטמוניאלס') של לקוחות אחרים שכבר השתמשו במוצר או השירות שלכם, משדרות אמינות ועוזרות ללקוח להבין טוב יותר מה אתם עושים עבור לקוחותיכם.


תנו כותרת ממש-ממש טובה לכל טקסט שאתם מעלים. זה לא מספיק לכתוב מאמר או בלוג, צריך גם שהגולשים ירצו לקרוא אותם ושמנועי החיפוש ינטרו אותם. הכותרת צריכה להיות רלוונטית לטקסט, מסקרנת ומושכת לקריאה, כדי שהגולשים ייכנסו למאמר. בכותרת רצוי להפגין פחות יצירתיות ותחכום, ולהיות יותר ברורים, ספציפיים ורלוונטיים. בשביל לקדם את הטקסט שכתבתם במנועי חיפוש, אתם יכולים להיכנס למנוע החיפוש, להתחיל להקיש את הנושא של המאמר או הפוסט לבלוג ולראות מה מופיע לכם בהשלמה האוטומטית. זה בדרך כלל מה שאנשים מחפשים הכי הרבה, וזו תהיה כותרת רלוונטית ומדויקת לטקסט שלכם.


כתבו בגובה העיניים. הרבה מאיתנו נוטים להשתמש במילים גדולות ולהתפתות לכתיבה גבוהה, אבל הם רק גורמים לניתוק של הקורא מהטקסט. קואוצ'ר שמציע לגולש אצלו באתר 'לברר מהם המשאבים הפנימיים העומדים לרשותו ולאתגר את התפיסות הקיימות שלו, תוך חידוד המודעות לעצמו' - יאבד את הקורא מהר מאוד. הגולש כן יוכל להזדהות עם מילים כמו: 'אני אכוון אותך לממש את הרצונות והשאיפות שלך, ואתן לך את הדחיפה והאומץ לעשות מה שאתה אוהב לעשות". לכן, עדיף לדבוק בשפה פשוטה, שהלקוח מתחבר אליה, משתמש בה ביומיום, ושהוא יכול למצוא בה את עצמו ואת הבעיות או הרצונות שלו.

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page