top of page
  • Yaeli Carmeli

אתר אינטרנט או עמוד עסקי בפייסבוק?

עודכן: 31 במאי 2020

אני שומעת כל כך הרבה בעלי עסקים שמוותרים על אתר כי "כבר יש לי כבר דף עסקי בפייסבוק", וזו טעות. מי צריך אתר אינטרנט, ולמה?

אתחיל בשורה התחתונה: גם דף עסקי בפייסבוק וגם אתר אינטרנט הם מרכיבים חשובים בבניית המותג שלך, אבל פייסבוק אינו מחליף אתר. הגיוני להניח שבעלי עסקים קטנים יוותרו על הטרחה, הזמן והכסף שכרוכים בבניית אתר אינטרנט, ויסתפקו בדף עסקי וחינמי בפייסבוק. אחרי הכל, מדובר ברשת החברתית הגדולה בעולם, עם מיליוני גולשים ישראלים וחו"ליים שמבלים בה לא מעט שעות ביום. אבל זה לא מספיק.


5 סיבות שדף בפייסבוק הוא פשוט לא מספיק 1. אנחנו אולי נחשפים להמון מידע בפייסבוק, אבל בסופו של דבר, כשאנחנו מחפשים משהו - אנחנו הולכים לגוגל או למנוע חיפוש אחר. כך גם הלקוחות שלך. ומה לעשות, אתר אינטרנט מאפשר SEO טוב יותר מאשר דף בפייסבוק.

2. יש לך חנות מקוונת או רצון לגדול ולהתחיל למכור און-ליין? בתחום הזה לאתר סחר מקוון פשוט אין תחרות מצד פייסבוק. חנות וירטואלית בפייסבוק לא יכולה להשתוות לחנות מותאמת באופן אישי ובפלטפורמה שנועדה לקניות.

3. על אף שפייסבוק מאפשרת לבעלי דפים עסקיים גישה למידע וניתוח נתונים על הגולשים בעמוד, רמת הניתוח לא מגיעה לקרסוליים של זו באתר אינטרנט, וניתוח התנהגות גולשים הוא אחד הפרמטרים החשובים בשיווק.

4. בפייסבוק, מארק צוקרברג מחזיק את המושכות, ולא אתם. צריך לזכור שפייסבוק שולטת על הנראות ועל האלגוריתם שחושף את התכנים שלך לקהל, היא יכולה להחליט לסגור את העמוד או לשנות את ההגדרות של הרשת, כל שינוי בעמוד שלכם מחייב אישור של ההנהלה, ומי יודע, אולי יום אחד פייסבוק כבר לא תהיה פה, כי יגיע 'הדבר הבא'.

5. לא כל הלקוחות שלך נמצאים בפייסבוק. אם הקהל של העסק שלך הוא מבוגר מאוד או צעיר מאוד, או כזה שמאס ברשת החברתית הזו, הוא בכלל לא נמצא בפייסבוק, וזה גורם לך לפספס אותו. לא חבל?


אם אתם רוצים שיגיעו אליכם לקוחות - אתר אינטרנט הוא חובה למה אתם בכל זאת צריכים אתר? שאלה מצוינת. נתחיל מזה שאתר אינטרנט משדר רצינות. הלקוחות שלכם מצפים מעסק יציב וכזה שמכבד את עצמו להחזיק אתר אינטרנט. לקוח פוטנציאלי שיחפש אתכם בגוגל ולא ימצא אתר, פשוט ימשיך הלאה, למתחרה שלכם. החשיבות של אתר אינטרנט היא בכך שהוא מרכז במקום אחד את כל המידע על העסק, השירותים והמוצרים שהוא מספק, דרכי התקשרות וגם את כל התוכן שרלוונטי ללקוחות שלכם. הם לא יתחילו ללקט סרטונים ביו-טיוב, תמונות באינסטגרם, כתבות שפורסמו עליכם ברחבי האינטרנט, וינסו להתחקות אחר כל הזרועות בהן אתם משווקים. ספקו להם סביבה נוחה ונגישה שבה הם יוכלו לקבל את כל המידע שהם צריכים במקום אחד.


כל עסק צריך את הבית הדיגיטלי שלו, ואתר האינטרנט הוא שלכם. רק שלכם. המיתוג, התדמית והנראות הם נכס של המותג שלכם, אתם מנהלים את התוכן, אתם מחליטים על מבנה האתר ונוחות הניווט בו ואתם קובעים מה חשוב לכם. אין פלטפורמה אחידה וגנרית, אין לקוחות שיכולים להגיב באופן חופשי ולהרוס לכם מוניטין כשידיכם כבולות ואין מתחרים בלחיצת כפתור באותה הזירה.

*שלכם* זה אומר גם שאף גולש לא יכול לכתוב לכם תגובות נאצה. אתם שולטים על המידע והתמונות, בלי שיאלצו אתכם לעשות פרסום ממומן בשביל חשיפה ובלי לבקש טובות מהאלגוריתם של פייסבוק.


עוד מילה (או כמה מילים) על תוכן יש מי שאומרים לי שהעסק עובד מעולה (טפו, טפו) גם בלי אתר. אבל אני באמת מאמינה שכל עסק צריך נכס פרטי משלו שעליו הוא אחראי, ולא לשכור נדל"ן וירטואלי מאף אחד אחר. חוץ מכל הסיבות המצוינות שיש למעלה, כדי לייצר תוכן משמעותי - צריך אתר. זה ה-מקום להפגין את המומחיות שלכם באמצעות תוכן: מאמרים מקצועיים, טיפים, תיאורי מוצר מפתים, תמונות וסרטונים, משחקים, מפות וסיורים וירטואליים.


תוכן מביא לקוחות חדשים באמצעות גוגל כי כאשר הם מחפשים מוצר, שירות או ביטוי מסוים המופיעים בתכנים שלכם – תוצאות החיפוש יביאו אותם היישר לאתר שלכם, ודף פייסבוק ממש לא יכול להתחרות בזה. גוגל גם מאוד אוהב אתרים שמתעדכנים במאמרים ותכנים, ולכן מעלה את הדירוג האורגני שלכם בתוצאות החיפוש, מה שלא תקף לגבי עמוד עסקי ברשת חברתית. עוד סיבות למה אתם רוצים מאמרים ותכנים דליקטס באתר שלכם תוכלו למצוא בפוסט למה אתם זקוקים למאמרי תוכן באתר האינטרנט שלכם?


אתר משפר את החשיפה ויכולת ההגעה ללקוחות חדשים ואת התקשורת עם לקוחות חוזרים. רוב הגולשים מעדיפים לצרוך תוכן ושירותים באתרים מאשר בעמודי פייסבוק. אתר טוב הוא תמיד יותר נוח מבחינה ויזואלית, הוא פורס בפני הגולשים את כל מה שיש לכם להציע ממש כמו חלון ראווה, ואין צורך לגלול מטה ומעלה כדי למצוא מה שהם מחפשים בין נבכי הפוסטים הישנים.


כבר יש לכם דף פייסבוק עסקי ואתם רוצים לבנות אתר אינטרנט תדמיתי? מעולה! קחו את התוכן שכתבתם בפייסבוק ותטמיעו אותו באתר: השתמשו באותם התכנים בהרחבה, העלו לאתר את סרטוני הווידאו שלכם והטיפים לגולשים והשתמשו במדריכים דיגיטליים שכבר יש לכם כדי למשוך תנועה לאתר החדש.


ערוצי שיווק נוספים כל אמצעי שיווק שיש לכם הוא נכון ויכול לתרום לקידום העסק, ולכן הבחירה היא בכלל לא 'או פייסבוק או אתר'. הם לא באים אחד על חשבון השני, אלא בנוסף. אל תשימו את כל הביצים שלכם בסל אחד - פזרו אותן. עוד משפט שאני שומעת הרבה הוא "אבל כל הלקוחות שלי נמצאים בפייסבוק, אז בשביל מה להשקיע באתר?!". ובכן, כשיש לכם רק דף בפייסבוק מאוד הגיוני שכל הלקוחות מגיעים משם, מאיפה עוד הם יגיעו? אבל כשיש לכם אתר, פתאום תגלו שהלקוחות מגיעים גם מגוגל. באמצעות אתר אינטרנט אפשר ליצור רשימת תפוצה לניוזלטרים, שהם אחד מערוצי השיווק הכי ממירים שיש.


אתר הוא קריטי ליצירת אמון עם הגולשים (וחשוב לזכור שאנשים לא רוכשים מוצרים או שירותים ללא אמון), מביע ומדגיש את הייחוד ואת הסגנון האישי שלכם, ולמרות שעמוד פייסבוק יכול לעבוד לכם מעולה, אתם בוודאי לא בולטים או מיוחדים שם. כולם נראים אותו הדבר, ובדיוק כמו שהמאפיינים והמעצבים של פייסבוק החליטו בשבילם.


בקיצור, אתם פשוט חייבים שיהיה לכם אתר בשביל לתת חוויה נעימה ומניעה לפעולה ללקוח. טוב, נו, אתם לא חייבים כלום. תעשו רק מה שמתאים לכם, ותיהנו מהעשייה.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page